Właściwa diagnostyka i planowanie stanowi klucz do sukcesu w leczeniu stomatologicznym. Skuteczność wykrywania chorób tkanek twardych zębów jest bardzo niska (17-22%) bez zastosowania powiększenia. Procesy patologiczne w początkowej fazie mają charakter mikroskopowy. Ich późne wykrycie powoduje, iż zniszczenie tkanek jest większe, a efekt terapeutyczny gorszy. Wczesne wykrycie choroby pozwala na terapię minimalnie inwazyjną polegającą na wdrożeniu profilaktyki, bądź leczeniu zabiegowym niewielkich zmian z zachowaniem jak największej ilości tkanek zęba. Celem leczenia jest przywrócenie pełnego komfortu, estetyki, funkcji i zdrowia. Dlatego w badaniu uwzględnia się, poza obrazem mikroskopowym, również zdjęcia radiologiczne, tomografię komputerową, zdjęcia twarzy oraz modele diagnostyczne.

Tomografia

Cyfrowe zdjęcia RTG są standardem w nowoczesnym leczeniu dentystycznym. Mogą jednak w niektórych przypadkach nie wystarczyć. W naszym gabinecie wykorzystujemy pantomograf cyfrowy z funkcją tomografii komputerowej (KODAK 9000 3D). Urządzenie to daje znacznie większe możliwości diagnostyczne niż klasyczne płaskie zdjęcia. Dzięki tomografii komputerowej uzyskujemy obraz trójwymiarowy (3D), który umożliwia przestrzenną analizę tkanek oraz ewentualnych procesów chorobowych. Bardzo wysoka rozdzielczość (punkt o wymiarach 76x76x76 mikrometrów) zapewnia dużą dokładność i bardzo wczesne wykrycie choroby.

Wykorzystana technologia pozwala zarówno na prawidłową diagnozę, jak i planowanie leczenia, stałą kontrolę oraz ocenę wyników. Badanie tomograficzne ma kluczowe znaczenie przy wszczepianiu implantów. Pozwala między innymi na dokładną ocenę wymiarów kości w której ma być osadzony implant. Możliwa jest również symulacja położenia implantów oraz sprawdzenie odległości od wrażliwych struktur anatomicznych, jak nerwy i naczynia. Dzięki temu zabiegi są bardzo bezpieczne.

Zacznij leczenie

Podaj swoje dane, umówimy termin wizyty.